Bezoek Nieuwjaarsreceptie Helmond

Stichting Helmond Ontvangt – Helmond Geeft:
Nieuwjaarsconcert Rotary Helmond
Goede doelen gesteund tijdens sfeervol concert op 15 januari 2023.

Dit concert werd reeds voor de 17de maal georganiseerd en ook dit jaar werden wij welkom geheten door de huidige voorzitter Gertjan Aarts. Wij konden zoals gewoonlijk weer genieten van een verrassend programma en een excellente, verzorgde receptie.

Een mooi concert ten bate van  vier goede maatschappelijke doelen.

Dit zijn de goede doelen voor 2023

De vrijwilligers van SchuldHulpMaatje  werken samen met mensen met (dreigende) schulden. Het doel is het oplossen van problemen, ontstaan door schulden, het wegwerken van schulden en het voorkomen van schulden in de toekomst.

Uw bijdrage wordt gebruikt voor het opleiden van nieuwe vrijwilligers tot schuldhulpmaatjes.

Stichting Ondersteuning Vrijwilligers helpt vrijwilligers om snel financiering te vinden om een tijdelijke, schrijnende situatie bij hun cliënten aan te pakken of te voorkomen. Dat kan via een fonds, maar ook rechtstreeks vanuit de donaties aan deze Stichting.

Uw bijdrage wordt gebruikt voor de aanpak van problemen in gezinnen, ontstaan door een hoge energierekening.

Het doel van Stichting Leergeld is: alle kinderen mogen meedoen! Gezinnen met kinderen tot 18 jaar en een klein inkomen krijgen steun op het gebied van onderwijs, sport, cultuur en welzijn.

Uw bijdrage wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat ieder kind een winterjas heeft.

We Care is een werkgroep, opgezet door een groep jongeren. Op hun initiatief en samen met het Stadsleerbedrijf wordt momenteel de City Sporthal omgevormd tot Droomfabriek@City. Een centrale plek in Helmond waar jong en oud elkaar kan ontmoeten en waar meerdere activiteiten plaatsvinden.

Uw bijdrage wordt gebruikt voor de inrichting van studieplekken voor jongeren, die thuis geen plek hebben om te studeren.

Gabriel González Jiménez, dirigent

De jonge dirigent Gabriel González werd in 2002 geboren in Las Palmas de Gran Canaria, Spanje.

In 2020 is hij cum laude afgestudeerd aan het Conservatorium in de afstudeerrichting contrabas. Sinds 2021 studeert hij Orkestdirectie bij Arjan Tien aan het Conservatorium Maastricht. Regelmatig assisteert hij Arjan bij diverse orkesten.

Hij dirigeerde reeds verschillende ensembles.

Francesca Pusceddu, sopraan

De Italiaanse sopraan Francesca Pusceddu werd in 1994 geboren op Sardinië. Ze begon haar muziekstudie als violiste en studeerde in 2015 af aan het Staatsconservatorium van Cagliari (Italië).

In 2019 maakte ze deel uit van het Young Artist Programme en in datzelfde jaar kreeg ze de prijs als beste opkomende operazangeres in Sardinië. Ook in 2019 studeerde ze summa cum laude  af in zang aan het Prins Claus Conservatorium (Groningen) bij Hanneke de Wit. Ook bij pedagoog Margreet Honig bleef ze studeren en ze sloot in 2021  haar studie aan de Dutch National Opera Academy in Amsterdam succesvol af. Als soliste trad Francesca op in verschillende zalen in Italië en Nederland zoals onder meer het Muziekgebouw en het Concertgebouw Amsterdam met diverse opera- en operetterollen. Maar haar repertoire omvat werken uit de baroktijd tot hedendaagse muziek.

Felipe Gallegos, tenor

Felipe Gallegos werd geboren in Guadalajara, Mexico. Hij heeft zich ontwikkeld als een klassieke tenor in oratorium, concertmuziek en opera. Hij begon zijn studie aan de Universiteit van Guadalajara, daarna won hij verschillende beurzen van het Nationaal Instituut voor Schone Kunsten van Mexico om zijn studies in het buitenland voort te zetten.

Musica Lyrica

Ensemble Musica Lyrica is speciaal voor deze gelegenheid samengesteld.

Het instrumentale deel bestaat uit spelers van de grote orkesten van Nederland, zoals Philharmonie Zuid, Zeeuws Orkest en Radio Philharmonisch Orkest.

Het instrumentaal ensemble bestaat uit circa 18 spelers: strijkers, blazers en piano en zij zijn uitstekend thuis in dit veeleisende repertoire.

Het vocaal ensemble is samengesteld uit leden van het Brabant Koor, aangevuld met zangers uit de wijde regio.

Samen met dirigent Gabriel González en de beide solisten zorgden zij voor een prachtig concert!

SAMENKOMEN IS EEN BEGIN
SAMENWERKEN IS DE TOEKOMST