De Welzijnscup Rotary – KRC Genk bestaat 10 jaar

Reeds 10 jaren wordt de Welzijnscup in samenwerking met KRC Genk gesteund door Rotary Genk.

Een voetbal competitie waarbij meer dan 160 jongeren uit verschillende instellingen gedurende het volledige seizoen tegen mekaar spelen.

Alle deelnemende kinderen spelen iedere woensdagnamiddag op de terreinen en in de uitrusting van KRC Genk. Zij hebben een contractueel engagement aangegaan  om alzo leren om te gaan met winst en verlies, respect voor elkaar en de tegenstander, teamwork en het naleven van afspraken.

Fairplay staat centraal en wordt tijdens iedere afsluiting van het seizoen beloond met een mooie beker, een individueel geschenk en een barbecue die ditmaal verzorgd werd door de medewerkers van Alternatief.