Welkom aan onze nieuwe gespelde Rotariërs

Beste Bas, Ludo, William en Math,

Tijdens de statutaire vergadering van 18 april 2024 ontvingen jullie je Rotary speldje en zijn jullie vanaf nu een volwaardig Rotariër. Onze club, het district 2140 en Rotary International nemen jullie op in hun gemeenschap. Jullie kunnen rekenen op de vriendschap en advies van alle leden van onze club en van de internationale Rotary gemeenschap. Samen met jullie zien we een wereld waarin mensen zich verenigen en actie ondernemen om blijvende verandering te creëren – over de hele wereld, in onze gemeenschappen en in onszelf. Dit is de belofte van Rotary aan jou.

Lid zijn van Rotary is echter niet vrijblijvend. We vragen van ieder lid ook een engagement. Als past-voorzitter wil ik jullie dan ook vragen om de volgende intenties individueel luidop uit te spreken.

Ik heb de intentie om minstens 50% van de vergaderingen aanwezig te zijn.

Ik heb de intentie actief te zijn in commissies, fondsenwerving en service-projecten.

Ik heb de intentie om binnen 10 tot 15 jaar het voorzitterschap van deze club op me te nemen.

Ik heb de intentie om noden en behoeftes in mijn gemeenschap te detecteren praktijkgerichte projecten voor te stellen om deze aan te pakken.

Ik heb de intentie om er voor zorgen dat ik alles wat ik denk, zeg of doe te toetsen aan de 4 vragentest:

• Is het waar?
  • Is het billijk voor alle betrokkenen?
  • Bevordert het onderling vertrouwen en vriendschap?
  • Komt het alle betrokkenen ten goede?

Spelding.

Beste Bas, Ludo, William en Math,

Rotary Genk is er trots op om samen met uw peters ieder van u als nieuw lid te verwelkomen in onze club en in de wereldwijde gemeenschap van meer dan 1,2 miljoen mannen en vrouwen die zich inzetten voor een betere wereld.

Via onze Rotaryclub kunnen jullie ideeën uitwisselen en levenslange vriendschappen opbouwen met mensen die jouw passie voor dienstverlening delen. Maak gebruik van de middelen en activiteiten die beschikbaar zijn via onze club, district en Rotary International om je ervaring met Rotary zowel lonend als leuk te maken.

Ik ben als past-voorzitter en dit samen met onze voorzitter en alle clubleden zeer fier dat ik jullie mag spelden tot Rotariër en wens je veel vriendschap, plezier en actie in onze club. Welkom.